CF MOTO GLADIATOR 1000
Zdravím všechny příznivce čtyřkolek
A chtěli by chom Vám představit novinku CF MOTO 1000 kterou máme na dlouhodobý test než půjde do prodeje .
Budeme se snažit dávat průběžně fotky a informace .
- Zatím najeto málo a porovnáváme vlastnosti proti předchozím modelu CF MOTO Gladiator X8 , první dojmy znatelně lepší a ostřejší brzdy , to že zátah motoru je lepší o tom se ani přít nebudu tahá to neskutečně příjemně za ruce žádné nepříjemné pocukávání ani vibrace nejsou ale jak říkám zatím málo KM na nějaké recenze či soudy :-)
-
Tak mám na litříku najeto něco málo přes 600 km a zatím musím jen konstatovat že spokojenost.
Podvozek zatím neustále postupně ladím k obrazu svému , každopádně variabilita nastavení a zdvih tlumičů oproti X8 na které jsem najezdil cca 24 tis.km je znatelně lepší a daleko ladněji a líp CF MOTO X1000 pobírá různé nerovnosti v terénu, Na co si stále zvykám a je pro mne velkou neznámou je zadní samosvorný diferenciál , který jsem nikdy neměl a byl jsem zvyklý že mi zadní kola hrabou pořád a né podle toho jak se nějaký skřítek rozmyslí a vyhodnotí situaci prokluzu :-) .
Každopádně sem zatím vše vyjel jako u předchozího modelu možná si i zvyknu na zadní diferák , ale zatím je moc málo km na to abych posoudil zda je to lepší či nikoli .Každopádně se kolka vodí velmi pěkně a limity zatím neznám to je spíš už limit u mne :-) .
Určitě bude některé zajímat i spotřeba – já teda na ni nehraji ale pohybuje se cca mezi 11 až 16 litry na 100 km.
Motoricky se dávkuje velmi pěkně a vyrovnaně dá se jezdit pomalu i rychle je velmi příjemné že i když jedete třeba 80 tak přidáte a ono to jede a cítíte zátah.
- Když se podíváme na přístrojovku a řidítka tak ovládání je tam kde má být připínání předního náhonu je na pravé straně vedle páčky plynu tudíž se nestane že to tam šoupnete pod plným ale i tak by se mělo připínat v klidu .
Na levé straně řidítek najdem multifunkční ovladač kde máme ovládání světel , blinkry , varovky , klakson a odpojovač čerpadla- chcípák. Dále tam je ovladač na naviják kdyby přišlo na prekérku a bylo se potřeba vyprostit s nějaké té šlamastiky ale taky například k ovládání radlice aby jsme mohli v zimě provádět zimní udržbu.
Přístrojovka - LED panel prošel taky změnou oproti X8 máme tam vše potřebné .Když to rozepíši tak ukazatel rychlosti , teplota vody , palivoměr který ubíhá velmi rychle a při blikající rezervě dotankujete cca 17 litrů tudíž v nádrži zbývá ještě neco pod polovinu paliva.Pak máme ukazatel Hodin , ukazatel daného kvaltu a zda máme zadní či přední náhon.
V dolním řádku se zobrazují podle přepínání - celkové kilometry , denní kilometry , otáčky motoru , motohodiny , voltmetr a jas LCD displeje který má 5 poloh světlosti.
V horní a dolní liště kontrolky na olej , ruční brzda , neutrál , kontrolka posilovače řízení , kontrolka varující nad elektronickou závadou mnozí znají ze svého auta a taky směrovky blinkru záměrně jsem je dal až na konec protože jsem se chztěl k tomu více rozepsat bo kdo zapomíná vracet polohu páčky blinkru může se stát že bude blikat než ho někdo upozorní a to z důvodu že ukazatelé jsou moc malé a lehce se dají přehlídnout hlavně kdaž třeba svící sluníčko tak jsou ukazatele téměř neviditelné , ale myslím že to není závada jen si na to musí řidič prostě myslet.
- Netrvaloto tak dlouho a máme tu prvních 1000 KM na tacháči a kolka mne začíná víc a víc bavit . Jemi jasné že pro někoho tento údaj nic neznamená , ale jsou lidi co mají problém najet tisíc km za rok :-)
pro dva lidi místa dost jen ti co jste byli zvyklí na X8 tak se budete muset trochu přeorientovat jelikož je posez o něco jiný sedlo je o něco menší a tím pádem se na sebe se spolujezdcem více tulíte , ale zase si myslím že je to lepší co se týká rozložení váhy .Každopádně ve dvou lidech jsem zastánce pohodové jízdy bo spolujezdec trpí v zadu daleko víc než si řidič myslí bo nevidí tak dobře před sebe v terénu jako řidič na co se připravit kde se zapřít více podržet za řidítka či se postavit , ti co jezdí určitě ví co myslím a o čem píši. - Takže zase nám uplynul nějaký čas a aktuální stav je 1900 km bez jakého koli problému či nepříjemnosti konečně nám napadnul i nějaký ten bílý sajrajt a mohli jsme vyrazit napříč sněhovými závějemi. Taky jsme nasadili radlici bo kolka je přeci jen braná jako pracovní stroj a odklízení sněhu je vážně zábava á litřík má tolik výkonu že nemá problém ani s těžkým mokrým sněhem s radlicí 150 cm .
Poznatky od zákazníků.
Zdeněk Miláček
Na srazu na Pánově jsem měl tu čest tuhle novinku otestovat. Jenom v keckách, ale něco sem najel. Je vidět ,že se číňan rozhodl kopírovat ten správnej stroj. Sice je to model Canamu už z roku 2012 kterej mu byl předlohou , ale i tady to funguje.Řídí se to relativně hezky a na to že tlumiče byly naklikaný "tak nějak" dalo se s tím docela letět. Oproti X8 obrovskej rozdíl !!! I brzdy už nejsou gumový. Výkon motoru se ale zatím někam schoval....... je tak na úrovni 650ky u Canama. Velkou neznámou bude i výdrž. Takže já sem mile překvapen .
Libor Svozil
.
.
.
BlueBoard.cz